Hantera din Bokioprenumeration

Via Inställningar → Hantera Prenumeration kan du se en översikt på vilken prisplan du har, hitta dina kvitton samt administrera vilket betalkort som är registrerat.

Här kan du även säga upp prenumerationen, uppgradera eller nedgradera till en annan prisplan samt välja betalningsintervall.

I dagsläget kan du välja mellan att betala antingen kvartals -eller årsvis, och väljer du en årsprenumeration kommer den totala kostnaden att bli lägre.

Hur uppgraderar eller nedgraderar jag min prenumeration?

Du kan när som helst uppgradera din prenumeration från kvartalsbetalning till årsbetalning eller byta till en högra prisplan. Då kommer tilläggssumman helt enkelt att dras från ditt registrerade kort.

Vill du istället nedgradera din prisplan, eller ändra från års- till kvartalsbetalning, behöver detta göras senast dagen innan prenumerationen förnyas.

För dig som inte har någon prisplan kan du välja om du vill teckna Basic, Premium, Business eller Plus. Med Basic, Premium och Business kan du välja debitering per år eller kvartal, och med Plus debiteras du per kvartal. Varje betalning täcker hela perioden under vilken du har tillgång till Bokios tjänster.

Efter att betalningen gått igenom skickas du tillbaka till sidan för din valda prisplan. Gå till fliken Kvitto för att ladda ner ditt kvitto för köpet.

Kvittot laddas även upp under Uppladdat och kan hämtas under Att göra.

Om du vill uppgradera din prisplan kan du göra det när som helst under avtalsperioden, och ändringen träder i kraft direkt.

Hur säger jag upp min prenumeration?

Om det har blivit dags att lämna Bokio kan du enkelt säga upp din prenumeration via Inställningar → Hantera Prenumeration → Avsluta.

Har du ett Bokio Företagskonto behöver detta avslutas först, genom att kontakta Svea Bank via hej.bank@svea.com eller ring 08-616 99 00.

När kan jag säga upp min prenumeration?

Det finns ingen uppsägningstid för din Bokio Prenumeration, utan prisplanen håller hela avtalstiden. För att prenumerationen inte ska löpa vidare på en ny avtalsperiod behöver du avsluta prisplanen senast dagen innan förnyelse sker.

Tänk på att det tar ett par dagar för ett Bokio Företagskonto att avslutas. Din uppsägning av Bokios Företagskonto är inte en uppsägning av din prisplan för Bokios bokföringstjänst. Se alltså till att avsluta ditt Bokio Företagskonto, via Svea, i god tid innan din prenumeration på prisplanen förnyas. 

Prisplanen och din åtkomst fortlöper tills perioden är slut. Läs mer i våra villkor.

Vad händer med min bokföring när min prenumeration löper ut?

Bokföringen ligger kvar på ditt konto tills dess att du själv raderar det, eller om vi gör en rensning av inaktiva konton. Kommer en rensning ske meddelar vi alltid detta i god tid innan, så att du får möjlighet att öppna upp kontot eller välja att lagra din data innan kontot raderas.

Tänk dock på att alltid exportera all data innan du avslutar din prenumeration, så du själv kan ha den lagrad privat, gärna på en enhet som inte är molnbaserad.

Hur bokför jag inköp av Bokio prisplan?

Använd bokföringsmallen Inköp tjänster 25% moms.

Läs mer

Betalningsvillkor prisplaner
Vanliga frågor om Bokios prisplaner