Zettle-händelser kan inte hanteras

Zettle-integrationen ingår i prisplan Premium, Business eller Plus

För vissa händelser i Zettle så kan vi inte bokföra automatiskt. Det betyder att du måste gå in och se över händelsen och eventuellt behöva bokföra den.

Zettle-händelser Bokio inte stödjer

Integrationen stödjer inte bokföring av köp gjorda via e-handel. Dessa utesluts från dagskassan.

Följande Zettle-händelser stödjer vi inte automatisk bokföring och behöver därför bokföras manuellt: 

  • Justering
  • E-money transfer
  • Annulering av avgiftsrabatt
  • Frysta tillgångar
  • Okänd händelsetyp
  • Aktivering av kupon

När det är hanterat så kan du Markera som hanterad i Zettle integration listan.

Zettle-händelser vi inte känner till

Det kan förekomma Zettle-händelser vi inte känner till. Det kan t.ex. hända när Zettle presenterar en ny händelse. I dessa fall så kan du behöva manuellt bokföra dessa händelser. Du kan skriva till vår support på support@bokio.se om detta är återkommande händelser.

När det är hanterat så kan du Markera som hanterad i Zettle integration listan.

Misslyckad hämtning av Zettle-händelser

Om en misslyckad hämtning skulle förekomma enligt bild nedan så kontakta vår support på support@bokio.se för att lösa det.

När det är hanterat så kan du Markera som hanterad i Zettle-integrationslistan.