Zettle-händelser kan inte hanteras
Zettle-integrationen ingår i prisplan Premium, Business eller Plus
För vissa händelser i Zettle så kan vi inte bokföra automatiskt. Det betyder att du måste gå in och se över händelsen och eventuellt behöva bokföra den.
Zettle-händelser Bokio inte stödjer
Integrationen stödjer inte bokföring av köp gjorda via e-handel. Dessa utesluts från dagskassan.
Följande Zettle-händelser stödjer vi inte automatisk bokföring och behöver därför bokföras manuellt:
- Justering
- E-money transfer
- Annulering av avgiftsrabatt
- Frysta tillgångar
- Okänd händelsetyp
- Aktivering av kupon
När det är hanterat så kan du Markera som hanterad i Zettle integration listan.
Zettle-händelser vi inte känner till
Det kan förekomma Zettle-händelser vi inte känner till. Det kan t.ex. hända när Zettle presenterar en ny händelse. I dessa fall så kan du behöva manuellt bokföra dessa händelser. Du kan skriva till vår support på support@bokio.se om detta är återkommande händelser.
När det är hanterat så kan du Markera som hanterad i Zettle integration listan.
Misslyckad hämtning av Zettle-händelser
Om en misslyckad hämtning skulle förekomma enligt bild nedan så kontakta vår support på support@bokio.se för att lösa det.
När det är hanterat så kan du Markera som hanterad i Zettle-integrationslistan.