Gör ditt bokslut digitalt i Bokio. Inkomstdeklaration 2 och årsredovisning för endast 1 000 kr!

Prisplaner

Oavsett om du är nystartad, i tillväxt eller en större verksamhet med flera anställda så finns en prisplan som passar dig.

Se prisplaner

Välj rätt plan för ditt företag


I våra prisplaner ingår allt från Bokio Företagskonto till prioriterad support, nya
funktioner och integrationer. Våra planer är till för att du ska kunna effektivisera
administration och slippa lägga tid på onödiga moment.

  • Alla gratisfunktioner
  • Fria banktransaktioner per månad
    Utgående och inkommande transaktioner exkl. korttransaktioner
  • Efterföljande kostnad per transaktion
  • Automatisk bokföring av Zettle-betalningar
  • Gratis anställda (20 kr per extra anställd)
  • Antal fria offerter per månad
  • Prioriterad support

Business

200 kr/mån

Välj Business
  • Alla gratisfunktioner
  • Fria banktransaktioner per månad
    Obegränsat
  • Efterföljande kostnad per transaktion
    -
  • Automatisk bokföring av Zettle-betalningar
    Obegränsat
  • Gratis anställda (20 kr per extra anställd)
    10
  • Antal fria offerter per månad
    Obegränsat
  • Prioriterad support

Balans

100 kr/mån

Välj Balans
  • Alla gratisfunktioner
  • Fria banktransaktioner per månad
    30
  • Efterföljande kostnad per transaktion
    1,50 kr
  • Automatisk bokföring av Zettle-betalningar
    Obegränsat
  • Gratis anställda (20 kr per extra anställd)
    5
  • Antal fria offerter per månad
    Obegränsat
  • Prioriterad support

Gratis

0 kr/mån

Välj Gratis
  • Alla gratisfunktioner
  • Fria banktransaktioner per månad
    5
  • Efterföljande kostnad per transaktion
    4 kr
  • Automatisk bokföring av Zettle-betalningar
    Upp till 50 000 kr/mån
  • Gratis anställda (20 kr per extra anställd)
    3
  • Antal fria offerter per månad
    5 (därefter 25 kr/st)
  • Prioriterad support

Se fullständig prislista här

Det här får du med Bokio

Samarbeta med dina kollegor

Bjud in fler användare till ditt företag. Dina anställda kan exempelvis ladda upp sina utlägg direkt i Bokio.

Integrerat företagskonto

Med Bokio Företagskonto får du ett eget bankgironummer och betalkort. Bokför och betala på samma ställe!

Fakturera dina kunder

Fakturera och ta betalt enkelt via mobil, läsplatta eller dator. Skicka direkt till dina kunder och bokför med ett klick.

Gör din egen bokföring

Med smarta mallar slipper du beräkna moms eller tänka på bokföringskonton, debet och kredit. Sök efter det du vill bokföra och välj bokföringsmall.

Lönehantering

Enkelt, automatiserat och integrerat till din bokföring. Arbetsgivardeklarationen genereras och du kan skicka in AGI-filen direkt till Skatteverket.

Automatiska rapporter

Alltid uppdaterade balans- och resultatrapporter. I Bokio genereras även moms-, faktura- och lönerapporter. Att deklarera moms blir lätt som en plätt.

Hantera tillgångar

Registrera och bokför dina tillgångar som ska skrivas av över tid. Ha koll på dina avskrivningar och få hjälp att bokföra när det är dags.

Bokslut

Gör ditt bokslut själv, snabbt och billigt. NE-bilaga för enskilda firmor och inkomstdeklaration samt årsredovisning för aktiebolag.

Support

Ta del av omfattande guider om både Bokio och bokföring. Får du tekniska problem kan du kontakta vårt supportteam.

Community

Få tips och dela erfarenheter med över 10 000 Bokioanvändare i vårt Facebook-community.

Bokför och betala på samma ställe

Balansera dina finanser med Bokio Företagskonto

Oroa dig aldrig över att bokföra fel

Du får ett eget bankgironummer samt ett Mastercardkort vilket gör hanteringen av såväl utlägg som inbetalningar superlätt.

Betala direkt i Bokio och slipp logga in hos en bank

Betala fakturor, lön och genomför internationella betalningar på samma ställe som du bokför istället för att sköta det separat hos en bank.

Automatisk bokföring av dina fakturor

Inbetalningar från dina kunder bokförs automatiskt direkt när du fakturerar med Bokio.

Läs mer

Gratis bokföring?

Japp! I Bokio kostar det dig ingenting att bokföra. Att göra det enkelt att driva företag ligger till grund i allt vi gör. Användarvänlig och gratis bokföring är för oss självklart!

Välj den Bokioplan som passar ditt företag bäst. Med Gratis får du tillgång till bland annat fakturering, företagskonto och lön. För att få fler fördelar och integrationer som gör att du kan effektivisera din verksamhet ytterligare, kan du enkelt uppgradera till Balans eller Business.

Med Bokio företagskonto så får jag allt i ett och samma system. Det är enkelt, smidigt och besparar mig värdefull tid
Björn Andersson, Enskild näringsidkare
Bokföringen med Bokio är superenkel och med Bokios Företagskonto missar jag aldrig en betalning!
Mats Arvendal, IT-konsut och ägare av Aliri Solutions
Jag rekommenderar verkligen Bokio Företagskonto. Det är en supersmidig tjänst som passar alla företagare som vill lägga energin på det som de är bra på
Daniel Trendier, Ägare och grundare av Softwash North

Vanliga frågor

Kan jag uppgradera till prisplanen Balans eller Business utan att aktivera företagskonto?

Ja, det kan du! När du väljer att uppgradera din prisplan så får du välja om du vill aktivera Bokio Företagskonto eller ej.

Får gratisanvändare ett eget bankgironummer?

Även gratisanvändare får nu ett unikt bankgironummer. Detta innebär bland annat att alla användare av Bokio Företagskonto, oavsett prisplan, kan ta betalt med Bokio Företagskonto och få automatisk avprickning av sina fakturor.

Vad är bindnings- och uppsägningstiden för Bokios prisplaner?

Våra prisplaner har ingen bindningstid. Det finns heller ingen uppsägningstid, men du betalar alltid för innevarande månad när du har sagt upp ditt medlemskap. Om du byter till en annan prisplan så är det den nya planens pris som gäller för innevarande månad.

Hur betalar jag för en prisplan?

Har du aktiverat Bokio Företagskonto så läggs månadsfakturan in automatiskt som en leverantörsfaktura på ditt företag i Bokio. Om inte, så skickar vi en faktura till dig via mejl. Fakturering sker månatligen och din faktura för föregående månad summeras och skickas ut någon vecka in på efterföljande månad.

Hur fungerar tjänsten Prioriterad support?

För att få tillgång till prioriterad support måste du nu ansluta dig till Bokio Business-planen. För dig som sedan tidigare har tjänsten så ändras ingenting. Du har kvar tjänsten till samma pris som du fick när du anslöt dig tills dess att abonnemanget löper ut.

Kostar det att göra löner i Bokio?

Om du har planen Gratis kan du ha upp till 3 anställda utan att betala en extra avgift, samma siffra för Balans är 5 respektive 10 för Business. Om du överskrider gränsen kostar det 20 kronor per extra anställd, oavsett paket. Den här begränsningen introduceras den 1 januari 2021. Om du inte har aktiverat en prisplan ännu så går du automatiskt under gratisplanen.

 

Har du fler än maxantalet (3, 5 eller 10) för din prisplan så kommer du få välja vilka anställda du vill aktivera nästa gång du skapar lön. Det är inte förrän du själv aktivt gått in och aktiverat de anställda som du vill skapa lön för, som det eventuellt kommer kosta dig något. Har du fler än 3, 5 eller 10 anställda på nästa lönekörning, kommer du få bekräfta dina betaluppgifter och att vi kommer fakturera dig. De anställda som du inte aktiverar kan fortsätta att ligga kvar som inaktiva eller så kan du välja att arkivera dem.

 

Här kan du läsa mer om lön