Bonliva väljer Bokio

2021-01-19
Bokio blir Bonlivas bokföringspartner för cirka 4000 konsulter. Genom det nya samarbetet kommer Bonlivas konsulter snabbt och enkelt kunna starta bolag, driva sin verksamhet och sköta bokföringen direkt i Bokio.

Med cirka 4000 konsulter är Bonliva ett av Sveriges ledande bemanningsföretag inom vård och omsorg.

I Bokio kan Bonlivas användare själva sköta sin bokföring och fakturering gratis. Avtalet bolagen emellan innebär att Bonlivas konsulter snabbt och enkelt kan få hjälp med att starta bolag och få bättre priser på konsulttjänster.

– Samarbetet ligger rätt i tiden och vi vill kunna erbjuda våra konsulter bästa möjliga förutsättningar när det kommer till att vara verksam inom vård- och omsorgssektorn. Med Bokio kan fler konsulter effektivt driva eget bolag utan att behöva kunna allt vad gäller bokföring och administrering, då programmet är så intuitivt. Vi tror och hoppas att fler konsulter startar eget och kan dra fördelar av att driva eget, säger Jonathan Brandt, Operativ Chef Marknad på Bonliva.

– Bokio fortsätter att förenkla vardagen för egenföretagare oavsett vilken bransch de arbetar i och vi är otroligt stolta över att Bonliva valt oss som partner när det kommer till bokföringsfrågor. Att hjälpa fler bemanningsanställda att bli egenföretagare kommer leda till att de får ökad valfrihet, säger Viktor Stensson, VD och grundare på Bokio.

Samarbetet inleds omedelbart och kommer kommuniceras ut till samtliga Bonlivakonsulter under veckans gång.