2020-10-16

Efter att Bokio i förra veckan öppnade upp sin plattform för redovisningskonsulter har intresset skjutit i höjden och förfrågningarna strömmat in. Bokios interna mål överträffades med råge och nu arbetar över 250 aktiva konsulter i Bokio.

– Lanseringen har gått över all förväntan och visar att vi på riktigt är på väg att utmana giganterna i branschen. Det har varit ett högt tryck på teamet i veckan med alla intresseförfrågningar sedan vi släppte nyheten, säger Viktor Stensson, VD på Bokio.

Den nyutvecklade lösningen innebär att Bokio för första gången riktar sig direkt till byråerna som ska kunna öka sin lönsamhet genom att samarbeta tillsammans med Bokioanvändarna i systemet. Bokio hade som mål att ha 100 aktiva konsulter innan årsskiftet vilket företaget redan en vecka efter lansering nått med god marginal.

– Vi är självklart otroligt stolta. Produkten har fortfarande stor utvecklingspotential och vi har nu chansen att jobba tillsammans med branschen för att utveckla nästa generations redovisningsplattform, säger Viktor Stensson.

Samarbetsbyrån Accountor har arbetat med Bokio sedan starten och har redan hundratals kunder i systemet.

– Bokios plattform är perfekt för rådgivande aktiviteter samtidigt som systemet ger oss en god möjlighet att effektivt tillföra värde för våra kunder, säger Magnus Högvall, VD på Accountor.

Johan Liljero, VD på samarbetsbyrån Tre Ekonomer, fyller i:

Framtidens redovisningskonsult är mer av en rådgivare och enkelheten i Bokios programvara ger oss rätt förutsättningar för att leverera värde till våra kunder, säger Johan Liljero.

För mer information, kontakta:

Viktor Stensson | VD | 073 818 98 48 | viktor@bokio.se