2020-10-05

Startupbolaget Bokio öppnar nu upp sin bokföringsplattform för redovisningsbyråer, konsulter och experter.

Med en nyutvecklad lösning riktar bolaget sig för första gången direkt till byråerna som ska kunna öka sin lönsamhet genom att dela upp arbetet tillsammans med kunderna.

– Vi har under en längre tid känt av trycket från våra kunder som vill att vi öppnar upp systemet för konsultstöd. Tidigare har många konsulter fått göra egna workarounds för att kunna arbeta i Bokio tillsammans med sina kunder men nu öppnar vi äntligen upp för alla och är övertygade om att det kommer tas emot väl av såväl användare som konsulter, säger Bokios vd Viktor Stensson.

Redan i dag använder sig många av Bokios användare av en redovisningskonsult som arbetar i programmet. För att underlätta både för användarna och konsulterna släpper Bokio en lösning där användare och konsult själva kan skräddarsy arbetet efter bådas behov. Genom enkelheten i Bokio kan användarna själva välja att göra en större del av jobbet och redovisningskonsulten istället fungera mer som en rådgivare och avstämningspart.

Instegsmodellen är gratis precis som för användarna i Bokio. Det är redan i dag möjligt att som redovisningskonsult arbeta med sina kunder i Bokio men det ska bli mer effektivt framöver då en del av Bokios fokus kommer att ligga på att förbättra produkten för professionella användare.

– I dag är många av våra kunder företagare som vill ha ett enkelt redovisningssystem där de slipper betala dyra pengar för alla funktioner som de inte alltid behöver i ett större system. Med Bokios modell kan användarna enkelt betala enbart för det de faktiskt behöver eller vill ha hjälp med, säger Viktor Stensson.

I dag är fyra olika byråer listade i Bokio som samarbetspartners.

För mer information, kontakta:

Viktor Stensson | 073 818 98 48 | viktor@bokio.se

Bokio är en innovativ och gratis AI-bokföringstjänst med över 100 000 registrerade användare i Sverige och Storbritannien. Bolaget grundades 2015 och gick ihop med Red Flag 2020. Sedan bolagets start har företaget växt till drygt 80 anställda på kontoren i Göteborg och Stockholm.