2019-11-28

Pernilla Fornbäck och Ingemar Rask går till Bokio och blir CFO & General Counsel respektive CPO. Båda tar plats i ledningsgruppen.

Pernilla kommer senast från en tjänst som CFO och Vice President Treasury & Taxation på Cevt. Dessförinnan har hon arbetat på Dometic Group där hon var ansvarig för skatteeffektiviteten och efterlevnaden av alla bolag inom koncernen. Hon har även erfarenhet från Saab och PWC.

– Bokio är inne på en tillväxtresa som jag verkligen ser fram emot att vara en del av. Jag kommer att arbeta för att förbättra strukturerna för våra processer internt och externt vilket ska leda till att vi blir ännu mer kostnadseffektiva. Bokio har en otrolig potential och vi arbetar ständigt med att göra våra kunder nöjda och medarbetarna engagerade, säger Pernilla Fornbäck.

Ingemar Rask ansluter också till Bokio och kommer senast från sin roll som Expert Associate Partner på McKinsey där han arbetade med digitala transformationer och produktutveckling. Ingemar har innehaft flertalet positioner på McKinsey där han anställdes 2007. I sin föregående roll ledde han utvecklingen och lanseringen av McKinsey Digital Labs i Skandinavien.

– Bokio erbjuder en stark produkt som gör skillnad och förenklar livet för småföretagare. Jag hoppas att kunna bidra till Bokios tillväxtresa genom mina erfarenheter inom produkt- och bolagsstrategi, säger Ingemar Rask.

Pernilla Fornbäck och Ingemar Rask tillträdde nyligen sina nya tjänster.

Om Bokio

Bokio är en innovativ och gratis AI-bokföringstjänst med över 80 000 användare i Sverige och Storbritannien. Bolaget grundades 2015 av Viktor Stensson, Mikael Eliasson, Emma Rozada och Joel Rozada​ ​och har sedan dess växt till drygt 50 anställda med 12 olika nationaliteter på huvudkontoret i Göteborg.